mijnnikonenik posted: " Na de middag namen we de auto om naar het historisch perk te rijden. Zoals Anneke schreef, 10.000 stappen in de voormiddag waren voldoende. Tussen de graven doe je ook heel wat kilometers als je alles eens wil bekijken en geschiedenis is er ook op deze g"
Na de middag namen we de auto om naar het historisch perk te rijden. Zoals Anneke schreef, 10.000 stappen in de voormiddag waren voldoende. Tussen de graven doe je ook heel wat kilometers als je alles eens wil bekijken en geschiedenis is er ook op deze grote begraafplaats.
historisch perk
Familie Van Zundert-Ghijs: geen verdere infoFamilie Gossen-Van Den Wouter: het grafmonument heeft de vorm van een sarcofaag. De treurende vrouwenfiguur in brons word pleurante genoemd (van het werkwoord pleurer = wenen/huilen)
sepulture Ch. Dorche en enkele details - dubbelklik/swipen op een foto om te vergroten
Ferdinand Verschaeve: Hij haalde als 17e persoon in België zijn vliegbrevet in 1910. VERSCHAEVE Fernand of Ferdinand. Hij kwam aan de kost als testvlieger voor de firma Bollekens waar hij ook instructeur voor militaire piloten werd. Jammer genoeg heeft hij een fatale crash gedaan met zijn Farman HF20 in Sint Job-in ' Goor op 08 april 1914. Eerst werd hij begraven op het Kiel en na het verdwijnen van deze begraafplaats is zijn grafmonument overgebracht in 1936 naar het Schoonselhof.
Gustave André Royers (Ronse, 20 april 1848 - Antwerpen, 30 maart 1923) was een Belgisch ingenieur en politicus voor de Liberale Partij.
enkele details van graftombes: dubbelklik/swipen op een foto om te vergroten
detailfoto's van kleine ornamenten - dubbelklik of swipen om de foto's te vergroten
No comments:
Post a Comment